La publicitat de dolços, begudes energètiques, gelats i sucs dirigida a menors es prohibirà

El 40,6% dels infants d'entre 6 i 9 anys, tenen excés de pes, unes xifres que el govern espanyol considera "alarmants i preocupants"

La publicitat de dolços com gelats, begudes energètiques, pastisseria industrial i sucs, entre d'altres no es podrà emetre en horari infantil i, en general, en els mitjans que s'orienten als més joves. Així hi ha acordat el Ministeri de Consum, que vol frenar aquesta publicitat per fer rebaixar l'obesitat i el sobrepès, un problema a l'alça pel que fa a la salut infantil a Espanya.

Hi ha cinc categories de productes que no es podran anunciar com la xocolata, el sucre, les barretes energètiques, les cobertures dolces i les postres, així com galetes i pastissos, sucs, begudes energètiques i gelats. La resta de productes, com snacks, salses o altres begudes, el límit serà el contingut de nutrients per cada 100 grams. Així es podran anunciar si els greixos totals i saturats, el sucre total i afegit i els nivells de sal estiguin per sota dels límits fixats per a cada producte segons els criteris nutricionals de l'OMS. 

L'horari amb restriccions a la TV serà en qualsevol programa emès de dilluns a divendres de les 8 a les 9 del matí i de les 5 a les 8 de la tarda i els caps de setmana i festius de 9 a 12 del migdia. A més i fora d'aquest horari, tant als canals infantils com als generals si es detecta que hi ha una "elevada audiència" de menors de 16 anys, i abans, durant i després dels programes destinats a públic infantil que es puguin veure online, tampoc es podran fer aquest tipus d'anuncis.

 

I és que un l'estudi ALADINO 2019 conclou que el 40,6% dels infants d'entre 6 i 9 anys, tenen excés de pes, unes xifres que el govern espanyol considera "alarmants i preocupants".