Com superar el període d'adaptació

Hem de tenir en compte que les vivències d'aquesta etapa quedaran gravades molt temps en la memòria afectiva de l'infant

L'inici de l'escola sempre és complex i els alumnes necessiten un temps per ajustar-se als horaris, a la resta d'alumnes i les pautes... Un procés gradual en el qual hem de tenir en compte les següents variables:

 
  • El millor és que durant els primers dies els pares tinguin la possibilitat d'acompanyar-los una estona a l'aula, ja que conèixer als professors i altres alumnes sempre serà millor si ho fan acompanyats amb persones de confiança.
  • Hem de transmetre seguretat i confiança.
  • Hem de tenir en compte que les vivències d'aquesta etapa quedaran gravades molt temps en la memòria afectiva de l'infant.
  • Normalment l'inici del curs, les aules es preparen perquè aquest període sigui més fàcil. A més l'ambient acostuma a ser acollidor i amb activitats adaptades,
  • Sabrem que s'està adaptat quan se senti prou segur per donar i acceptar afecte i per intercanviar experiències. EN algunes ocasions apareixen problemes que tenen relació amb l'adaptació com problemes per dormir o la falta de gana, que desapareixen sols.


Quan portem els nens i les nenes a l'aula hem de tenir en compte:

  • L'infant no pot sentir-se abandonat i l'arribada a l'escola no s'ha de fer amb presses i s'ha de respectar que hi ha infants que s'adapten abans que altres. Tot i això l'acomiadament ha de ser ràpid, per no allargar més del compte aquesta mala estona que comporta la separació
  • Dies abans d'anar a l'escola els hem d'explicar que hi aniran, el que es trobaran i el que faran, que tindran nous amics i tota la informació clara i senzills que els hi puguem facilitar.